ZAMELDOWANIE OBYWATELA PANSTWA CZŁONKOWSKIEGO UNII EUROPEJSKIEJ NA POBYT STAŁY
Kogo dotyczy
Obywateli UE oraz obywateli Państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego nienależących do UE lub Państw niebędących stronami umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym , którzy mogą korzystać ze swobody przepływu osób na podstawie umów zawartych przez te Państwa ze wspólnotą Europejską i jej Państwami członkowskimi oraz do członków ich rodzin.
Czas realizacji
Niezwłocznie, od ręki.
Wymagane dokumenty
Wypełniony druk: „Zgłoszenie pobytu stałego” / odrębny dla każdej meldującej się osoby /.
Do wglądu:
- ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo
- ważny dokument potwierdzający prawo starego pobytu , a członek jego rodziny niebędący obywatelem Państwa członkowskiego UE
- ważny dokument podróży
- ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela UE.
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu ( tzn. omowę cywilno - prawną , wyciąg z księgi wieczystej .......... )
- karta pobytu albo zezwolenie na pobyt,
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu / umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sadu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu /.
Do wglądu:
- ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo
- ważny dokument potwierdzający prawo starego pobytu , a członek jego rodziny niebędący obywatelem Państwa członkowskiego UE
- ważny dokument podróży
- ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela UE.
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu ( tzn. omowę cywilno - prawną , wyciąg z księgi wieczystej .......... )
- karta pobytu albo zezwolenie na pobyt,
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu / umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sadu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu /.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych / t. j. Dz. U. z 2006 r. nr 139, poz. 993 z późn. zm. /.
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2010 roku w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych ( Dz. U. z 2010 r. Nr 257 , poz. 1743 )
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego / t. j. Dz. U. z 2000r. nr 98, poz. 1071 z późn. zm. /.
4. Ustawa z dnia 13 czerwca 2003 r. o cudzoziemcach / t.j. Dz. U z 2006 r. Nr 234 poz. 1694 z poźn. zm. )
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2010 roku w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych ( Dz. U. z 2010 r. Nr 257 , poz. 1743 )
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego / t. j. Dz. U. z 2000r. nr 98, poz. 1071 z późn. zm. /.
4. Ustawa z dnia 13 czerwca 2003 r. o cudzoziemcach / t.j. Dz. U z 2006 r. Nr 234 poz. 1694 z poźn. zm. )